FAQ

Wij trachten onze website steeds zo informatief mogelijk te maken. U kunt de zoekmachine hieronder gebruiken of de onderwerpen overlopen met de meest gestelde vragen. Mocht uw specifieke vraag alsnog niet beantwoord zijn, dan kunt u contact opnemen met ons en helpen wij u zo snel mogelijk verder!

Zoekresultaten voor uw zoekopdracht.

Terug naar alle vragen

Meer info over Abonnementen.be

Hoe werkt het aanvragen van een abonnement via Abonnementen.be?

Op de homepagina kiest u de titel waarop u een abonnement wenst.

Vervolgens duidt u aan op welke aanbieding u wenst in te gaan. Afhankelijk van de aanbieding die u kiest zijn volgende betaalwijzen mogelijk :

- Betaling via domiciliëring

- Betaling via overschrijving

- Betaling via creditcard

- Betaling via homebanking

Voor de on line-betalingen werkt abonnementen.be samen met het gespecialiseerde bedrijf Ingenico. De afhandeling van uw bestelling gebeurt volledig op hun beveiligde servers.

De aanvraag van uw abonnement wordt onmiddellijk per e-mail bevestigd.

Bij inschrijving in ons abonnementensysteem krijgt u een tweede e-mail met de definitieve gegevens van uw abonnement, zoals uw abonnementsnummer en de datum waarop u het eerste nummer mag verwachten.

Bij vragen of problemen kan u steeds contact met ons opnemen via dit formulier.

Wat is abonnementen.be?

Abonnementen.be is de online abonnementenservice van Roularta Media Group.

Via de site kan u nieuwe abonnementen op onze titels aanvragen, en indien gewenst online betalen via creditcard of homebanking.

Als abonnee kan u op Abonnementen.be terecht voor volgende diensten :     

  • doorgeven van een adreswijziging (tijdelijk of definitief)
  • correctie van uw gegevens
  • tijdelijke onderbreking van uw abonnement
  • signaleren van bezorgings- of andere problemen

Contactinfo Abonnementen.be

Abonnementen.be

Meiboomlaan 33

8800 Roeselare

telefoon: 078 353 313

fax: 078 353 314

Voor algemene vragen: info@abonnementen.be

Voor digitale toegang: onlineservice@abonnementen.be

Registreren

Hoe kan ik mij registreren?

U kan een registratie aanmaken door u aan te melden op de site als ‘nieuwe gebruiker’.

Klik op 'Aanmelden' rechtsboven.

Vul het e-mailadres in waarmee u zich wenst aan te melden en klik op ‘Registreer nu’

U kan nu uw profiel aanmaken.

Vul de gegevens in en klik op ‘registreer’.

U ontvangt ter bevestiging een welkomst-mail.

 

Ik wil dat mijn registratie verwijderd wordt.

Hiervoor stuurt u een e-mail naar de Klantendienst.

Ik wil een registratie aanmaken maar ik krijg de volgende boodschap: "Dit e-mailadres is reeds in gebruik"

U heeft in het verleden al een registratie aangemaakt op dit e-mailadres.

Indien u uw wachtwoord niet meer weet, dan kunt u klikken op 'Wachtwoord vergeten'.

Is uw e-mailadres niet meer in gebruik of gebruikt u liever een ander e-mailadres? Maak een nieuwe registratie aan met het gewenste e-mailadres. Lees ook: Hoe kan ik mij registreren?

Ik wil me in - of uitschrijven voor een nieuwsbrief.

Het is steeds mogelijk om in- of uit te schrijven op de nieuwsbrieven.

U kan steeds uitschrijven in de ontvangen nieuwsbrief. De link om uit te schrijven staat onderaan de nieuwsbrief.

U kunt dit ook doen door aan te melden op de website met uw e-mailadres en wachtwoord, klik op ‘Meer’, vervolgens op ‘Registratie wijzigen’, daarna op ‘Nieuwsbrieven’. U kan zelf de gewenste nieuwsbrieven aanvinken of uitvinken.

Ik wil mijn gegevens aanpassen.

U kunt uw gegevens steeds zelf aanpassen. Daarvoor meldt u zich aan op de website met uw e-mailadres en wachtwoord. Vervolgens klikt u op “Meer” en gaat u naar “Registratie wijzigen”.

Wijzigt u uw e-mailadres of wachtwoord? Dan moet u zich de volgende keer aanmelden op de website of in de app met uw nieuwe gegevens.

Opgelet: gegevens die u hier wijzigt, zijn enkel wijzigingen in de online registratie. Het wijzigen van abonnementsgegevens doet u via Beheer abonnementen. Meer informatie hierover vindt u in deze FAQ onder de rubriek meer info over mijn abonnementen.

Waarom moet ik mij registreren?

Als abonnee zijn onze digitale producten inbegrepen in uw abonnement.

Op de site kan u een registratie aanmaken en koppelen aan uw abonnement.

Zie ook : Waarom moet ik mij aanmelden als abonnee?

Aanmelden

Waar kan ik mij aanmelden in de app?

Download de gratis app voor tablet of smartphone in de Apple Store, Google Play Store of Windows Store.

U opent de app.

Bent u abonnee en heeft u reeds een registratie, klik dan op ‘meld u aan’    

U vult uw e-mailadres en wachtwoord in waarmee u geregistreerd bent.

U klikt op ‘inloggen’.

Heeft u nog geen registratie? Lees : Hoe kan ik mij registreren?

Waar kan ik mij aanmelden op de site?

Op de site, rechts bovenaan, klikt u op ‘Aanmelden'.

U kunt zich aanmelden als 'Bestaande gebruiker' met uw e-mailadres en wachtwoord en klik op 'Aanmelden'.

U bent nu aangemeld. Klik op ‘ga verder’.

Waarom moet ik mij aanmelden als abonnee?

Als abonnee heeft u onbeperkt toegang tot:

- de + zone, indien van toepassing voor uw magazine of krant

- het online magazine, indien van toepassing voor uw magazine of krant

- het archief

 

Daarnaast kunt u ook deelnemen aan de wedstrijden.

Wachtwoord

Bij het opvragen 'wachtwoord vergeten' geef ik mijn e-mailadres op. Ik krijg de melding 'ongeldig e-mailadres'

Controleer of er geen fout staat in uw e-mailadres. Een spatie op het eind van uw e-mailadres kan een foutmelding geven.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

Ga naar de site en klik rechtsboven op ‘Aanmelden’. Bij ‘Bestaande gebruiker’ vult u het e-mailadres in en klik op ‘Wachtwoord vergeten’.

U ontvangt op dit e-mailadres een e-mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Ik heb een e-mail aangevraagd om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, maar ik heb deze niet ontvangen.

Controleer of de e-mail niet in uw ‘spam map’ of ‘verwijderde items’ terecht is gekomen.

Indien u na 24u geen e-mail heeft ontvangen, kunt u onze Klantendienst contacteren of kunt u een e-mail te sturen naar onlineservice@abonnementen.be.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

U kunt uw wachtwoord wijzigen door u aan te melden op de site met uw e-mailadres en huidig wachtwoord. Klik op ‘Meer’ en vervolgens op ‘Registratie wijzigen’. Bij 'Aanmeldgegevens' kunt u het wachtwoord wijzigen.

Digitale toegang

Hoe kan ik als abonnee mijn digitale toegang activeren op tablet of smartphone?

U downloadt éénmalig de applicatie voor iPad, Android- of Windows 8-tablet. Hier kunt u zich aanmelden met uw gegevens.

Bent u nog niet geregistreerd en moet uw digitaal abonnement nog gekoppeld worden?
Ga naar de site, klik op ‘Aanmelden’ rechtsboven. Meld u aan als ‘Nieuwe gebruiker’ om een registratie aan te maken.

Hoe kan ik de + artikelen lezen?

Ontvangt u de nieuwsbrief en wenst u het + artikel verder te lezen? Klik dan op ‘Al toegang of abonnee’.

U kunt zich als bestaande gebruiker aanmelden met uw e-mailadres en wachtwoord.

Ik heb al een digitaal abonnement maar wil ook een print-abonnement. Hoe schakel ik om?

Dit kan door onze Klantendienst te contacteren of te bellen naar 078 35 33 13. Zij helpen u graag verder.

Ik heb een printabonnement. Moet ik betalen om mijn magazine op pc, tablet of smartphone te lezen?

Als abonnee leest u gratis uw magazine digitaal op pc, tablet of smartphone.

Let op: enkel indien het magazine over een digitale versie beschikt!

U hebt een registratie en u bent aangemeld maar u kan uw magazine niet online lezen.

U dient de digitale diensten te koppelen aan uw registratie.

- Klik rechtsboven op 'Aanmelden' en meld u aan als bestaande gebruiker met uw e-mailadres en wachtwoord. 

- Klik op 'Meer' en daarna op ‘Registratie wijzigen’ om uw abonnement te koppelen aan uw registratie.

- U gaat naar ‘Diensten’. Hierna kunt u via ‘ Bewerken’ het abonnement koppelen.

Meer info over mijn abonnement

Aanpassing of correctie van gegevens

Wenst u een aanpassing of correctie te laten doorvoeren van uw abonnementsgegevens?

Dit kan via de "Beheer mijn abonnement" module van de Klantendienst.

Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?

U kunt uw abonnement stopzetten door onze Klantendienst te contacteren. U kunt dit door een brief te sturen naar onze abonnementenservice, Meiboomlaan 33, 8800 Roeselare met vermelding van uw abonnementsnummer, of via e-mail naar info@abonnementen.be. Uw abonnement wordt stopgezet op het einde van de periode waarvoor werd ingeschreven.

Let wel: sommige abonnementen worden afgesloten voor een minimum periode. Via de "Beheer mijn abonnement" module van de klantendienst kan u nagaan wat de einddatum is van het contract en tot welke datum u reeds betaald heeft. Als uw verplichte inschrijvingsperiode nog niet volledig betaald is, kunt u uw abonnement nog niet stopzetten. U wordt hiervan op de hoogte gebracht door onze abonnementenservice.

Hoe werkt een geschenkabonnement?

Bij een geschenkabonnement worden zowel de gegevens van de abonnee (diegene die het abonnement zal ontvangen), als van de schenker (diegene die het abonnement betaalt) opgevraagd.

De e-mails met bevestiging van de aanvraag en inschrijving van het abonnement worden naar de schenker gestuurd.

Wij nemen geen rechtstreeks contact op met de abonnee zelf.

De aanvraag van het abonnement wordt onmiddellijk per e-mail bevestigd. Bij inschrijving in ons abonnementensysteem krijgt de schenker van het abonnement een tweede e-mail met de definitieve gegevens. Deze e-mail vermeldt onder meer het abonnementsnummer en de datum waarop de abonnee het eerste nummer mag verwachten.

Indien het gaat om een abonnement met welkomstgeschenk, dan wordt dit geschenk automatisch naar de betaler van het abonnement gestuurd. Als u dit zou wensen te wijzigen, kunt u de abonnementenservice hierover contacteren.

Een geschenk wordt binnen de 4 weken na ontvangst van de betaling verstuurd.

Kan ik mijn abonnement tijdelijk laten onderbreken?

Gaat u met vakantie of wenst u om een andere reden uw abonnement gedurende een bepaalde periode te onderbreken? Dit kan via de "Beheer mijn abonnement" module van de klantendienst. 

Uw abonnement wordt tijdelijk stopgezet gedurende de opgegeven periode. Uw abonnement wordt automatisch verlengd met eenzelfde periode.

U kan geen meerdere periodes gelijktijdig ingeven.

Gedurende de tijdelijke onderbreking heeft u geen toegang tot de digitale diensten.

Problemen met de bezorging van een abonnement?

Heeft u uw magazine of krant niet, te laat of beschadigd ontvangen? Signaleer ons het probleem via de "Beheer mijn abonnement" module van de Klantendienst, dan doen wij het nodige om het probleem te verhelpen.

Waar vind ik mijn abonnementsnummer?

Uw abonnementsnummer is een getal van 7 cijfers. Het is nuttig uw abonnementsnummer in alle communicatie met Abonnementen.be te vermelden. Dit laat ons toe sneller op uw vraag te antwoorden. Ook voor bepaalde diensten op de websites van onze magazines wordt dit nummer vereist.

Na aanvraag van een abonnement via Abonnementen.be sturen wij u, na inschrijving van het abonnement, een e-mail met de voornaamste gegevens rond het abonnement. Deze e-mail bevat uw abonnementsnummer.  

De meeste van onze titels worden verstuurd onder plastic verpakking. Het abonnementsnummer staat links bovenaan op de folie.

Afhankelijk van de wijze waarop u uw abonnement betaalt, kan u het abonnementsnummer ook terugvinden op overschrijvingsformulieren of andere betaaldocumenten.

Uw abonnementsnummer kunt u ook hier opvragen.

Wanneer ontvang ik mijn welkomstgeschenk?

Sommige aanbiedingen geven recht op een welkomstgeschenk. Welkomstgeschenken worden verstuurd binnen de 4 weken nadat de betaling door ons ontvangen is.

Wanneer start het abonnement?

Indien u een nieuw (geschenk)abonnement aanvraagt via Abonnementen.be, sturen wij u, na inschrijving van het abonnement, een e-mail met de voornaamste gegevens rond het abonnement. In deze e-mail vindt u de datum van het eerste nummer.

Wat met printabonnementen buiten België?

De aanbiedingen en prijzen op Abonnementen.be zijn enkel geldig in België.

Wenst u een print abonnement naar een adres buiten België te laten versturen? Neem contact op via dit formulier, of bel naar het nummer 078 353.313. Wij bezorgen u aangepaste prijzen en voorwaarden.

Wat te doen bij tijdelijke adreswijziging?

Gaat u met vakantie, en wilt u uw magazine naar uw vakantieadres laten sturen? Of verblijft u tijdelijk op een ander adres? Wenst u uw magazine tijdelijk naar vrienden of familie te sturen?

Dit kan, als u de tijdelijke adresgegevens (minimum 2 weken op voorhand) via de "Beheer mijn abonnement" module van de Klantendienst doorgeeft. Voor adressen in België is deze dienst volledig gratis.

Voor verzending naar het buitenland neemt u contact op met onze Klantendienst of belt u het nummer 078 353.313.

Wat te doen bij verhuis?

Verhuist u binnenkort ? Geef dan (minimum 2 weken op voorhand) via de "Beheer mijn abonnement" module van de klantendienst uw nieuwe adresgegevens door, dan zorgen wij dat u uw magazine vanaf de gewenste datum op uw nieuw adres ontvangt. Verhuist u naar het buitenland, en wenst u uw abonnement naar een adres buiten België te laten versturen ? Neem dan contact op met onze klantendienst via dit formulier, of bel het nummer 078 353.313.